Образи російських жінок у романі «Війна й мир»

Колекція творів: Образи російських жінок у романі “Війна й мир»

Величезна популярність таланта Лева Толстого давно переступила границі нашої країни. Його зна-ет увесь світ. Недарма Горький писав: “Не знаючи Тол-Стого, Достоєвського, не можна вважати себе знаючу свою країну, не можна вважати себе культурним чоло-століттям». У чому причина неминущого інтересу до роману? Що змушує звертатися до нього людей різних націй, віддалених від його героїв і часом, і соціальним середовищем, і іншими проблемами. Ми не утомлюємося повторювати, що рівного в літературі Товсто-Му немає. Чому? Величезний дарунок і художня неповторність дозволили Толстому показати життя цілого народу, цілих націй, цілої країни, ім’я кото-рій – Росія. На сторінках роману оживає исто-рия, встають люди в плоті й крові, з їхніми помислами, радостями й прикростями, шуканнями й омани-мі, любов’ю й ненавистю, з перемогами й поразки –

Мі, творчі шукання Толстого завжди були связа-ни з життям

Герої “Війни й миру», як позитивні, так і негативні, ставляться насамперед до середовища вис-шего, що править дворянства. Товстої намалював широ-кую картину життя дворянського суспільства, зобразив його з усіма властивими йому рисами: паразитизмом, аморальністю, неуцтвом, повної відчужений-ностью від народу. Заслуга письменника в тім, що він, біс-пощадно малюючи дворянське суспільство, показав і немно-гочисленние родини кращих дворян, у тому числі й про-свещенную їхня частина (Болконские й Безухови).

Все передове в середовищі дворянства було явищем винятковим. Як правило, у Толстого образи по-ложительние володіють саме рисами исключитель-ности, і долі їх у романі розвиваються в столкно-вении з “більшим миром», що Толстой малює негативно. Ганна Павлівна Шерер, Ганна Міхая-Ловна Друбецкая, Жюли Карагина, елен Безухова не-сут у собі насамперед риси свого класу. Товстої підкреслює, що кожний його герой – породження середовища, плоть від плоті її, і кожний почуває себе в цьому середовищі як риба у воді. На думку Толстого, Наташа – це ідеал жінки. Це багата, щедро обдарована натура. Звідки узялася ця чуйна, трога-тельная, дивовижна дівчина? Родина Ростових, як і рє-мья Болконских, різко виділяється серед звичайних дворянських родин. Родина Ростових подібна тим сім-ям, з яких виходили дружин декабристів і інших передових людей XIX століття. Уклад життя Ростових, звичаї, симпатії й антипатії – все це російське, на-циональное. Вони вбрали в себе дух народу з його життєрадісністю, умінням непохитно страждати, легко йти на жертви не напоказ, а з усією щиросердечної широ-той. Сама яскрава риса в Наташе – це поетичне світовідчування, щиросердечна доброта, відкритість для кожного, хто неї оточується

З’явившись уперше на балі, Наташа виявляється так мало схожої на світських панянок, що вже там чітко проявляється контраст між нею й світлом. Ледь переступивши через поріг “дорослого життя», Ната-Ша виявляється обманутою. До Ростпвим, і колись усе-го до загальної улюблениці Наташе, тягнуться кращі люди – Андрій Болконский, Пьер Безухов, Василь Денисов. Захоплення Наташи Анатолем Курагиним, цією порожньою світською людиною, говорить про її недосвідченість. Ната-Ша – натура щедро обдарована, учинки її оригиналь-ни, над нею не тяжіють ніякі забобони, руко-водить нею серце. Наташа – це чарівний образ російської жінки, самотньої, чужорідної почуває себе Наташа серед столичних аристократів. Лестощами, грою на довірливості й недосвідченості Курагин увлека-ет її, і в цьому допомагає йому його розпусна сестра елен Курагина. Після важкої хвороби, що з’явилася результатом щиросердечних потрясінь, Наташа повернулася до життя оновленої. Лихо не зломило її, світло не одержало над нею перемоги

Наташа бере активну участь у подіях 1812 року. Широта, незалежність, сміливість, жагуче відношення до всіх явищ життя – такі риси, що наповнюють цей образ. Він зачаровував сучасників і зачаровує нас

Особняком коштує в родині Ростових Віра – старша сестра Наташи. Холодна, недобра, вона в будинку Росто-Вих – тіло стороннє. Вихованка Соня, повна са-моотверженной і вдячної любові до всієї родини, за-вершает галерею родини Ростових

Так само, як і Наташа Ростова, княгиня Марья – представниця плеяди кращих жінок дворян-ской Росії початку XIX століття. Образ цей необикновен-але складний. По художній яскравості він займає одне з перших місць серед героїв Толстого. Моральний-Ная висота, сила характеру, жіночність виділяють княгиню Марью серед багатьох жіночих персонажів ми-ровой літератури. Товстої робить цей образ, несмот-ря на складність і суперечливість, незвичайно поетичним, цільним, закінченим, чарівним. Княгиня Марья – художнє втілення товсто-вского ідеалу жіночності

Кращі представники дворянства, і серед них

Наташа й княгиня Марья, як правило, щедро обдарована-ние натури. Вони виділяються із середовища свого класу насамперед гуманністю, справжнім патріотизмом, високою мораллю. У них яскраво проявляються риси русява-ского характеру. И в цьому більша заслуга Толстого

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Школьный софт – сборники сочинений, готовые домашние задания